top of page
תמונת הסופר/תDaniel Adar

פרק 103 - הסדרת ההשתמטות או שינוי היסטורי? עם שחר אילן


העיתונאי שחר אילן



בימים אלה, הממשלה, הכנסת ואזרחי ישראל בכלל, מתמודדים עם בעיה ישנה וגם עכשווית: אי גיוס בחורי הישיבות והמשך אי השיוויון הקיצוני בנשיאה בנטל. ממשלות ישראל ברחו במשך שנים רבות מפתרון הסוגייה - וקיבלו פעם אחר פעם ״הארכות״ מבית המשפט שהשיב לעתירות נגד אפליה ולמען שיוויון. כעת, ממשלת ישראל חייבת להכריע. האם הפעם זה יהיה שונה? האם הפעם תעיז מדינת ישראל לעשות את הדבר הנכון, ההגון והמתבקש ותשים סוף סוף קץ לאפליית הדמים הנוראה הזאת, או שנראה נסיון נוסף לחוקק חוק למיסוד ההשתמטות?


לצורך בירור סוגיה חשובה זאת, שמחתי לארח את שחר אילן - עיתונאי ופרשן לענייני חרדים, לשעבר סמנכ"ל למחקר והסברה של עמותת ׳חדו"ש - לחופש דת ושוויון׳, ומי שעוקב, חוקר לעומק ומסביר לציבור הרחב את יחסי החרדים עם מדינת ישראל, והוא עושה זאת מזה כמה עשורים.

שחר אילן מסביר בשיחה עימנו מדוע אילוצים כספיים יהיו יעילים הרבה יותר מענישה פלילית של המשתמטים החרדים. וגם: מדוע אם הקואליציה הנוכחית של ׳נתניהו - חרדים - משיחיים׳ תנסה לחוקק חוק השתמטות חדש, הם לא יצליחו. מתי יתכן שינוי היסטורי למען השתתפות החרדים בחובות שאר האזרחים? לפי אילן, זה ייעשה אך ורק על ידי קואליציה וממשלה אחרות. האזינו לשיחה מרתקת, משכילה וחשובה במיוחד בעת הזאת.







79 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
bottom of page